איך להגדיל את אחוזי הצפייה בהודעות וניוזלטרים?

כותרת הניוזלטר או בשמה הנוסף – שורת הנושא היא הדבר הראשון שהמנוי שלך יקבל, והיא שתידון את הניזולטר לדחייה או פתיחה.

זכרו שטעם הרושם הראשוני יישאר עם הקורא זמן רב וילווה אותו בכל מפגש עמכם ובכל הודעה וניוזלטר שתשלחו בהמשך.
ולכן, כאשר מגיעים לשלב בחירת הכותרת, כדאי לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים:

מטרה:
ראשית, יש לבחור את מטרת ההודעה –
שיווק, הגדלת מכירה, מידע, תזכורת או הזמנה לאירוע?
הודעה לא ממוקדת תבלבל את הקורא, לכן עליכם לוודא בכל הודעה שהמסר ברור, והכוונה לא תחמוק מבין השורות.
יש כמה מטרות? השאירו חלק להודעה הבאה – הרי לקוח זקוק לממוצע של כ- 5 חשיפות למוצר כדי לקבל החלטה ולפעול.

אופי ואווירה:
מה תרצו ליצור אצל הקורא – אמפתיה, סקרנות, מוטיבציה, פעולה מיידית, התקוממות, זעזוע?

האדם מטבעו נמשך לרגש חיובי – התרגשות, שמחה, אנרגיה מחשמלת.. לכן פרסומות/ כותרות/ תמונות יזכו לתשומת לב רבה וכמיהה.
לדוגמא הפרסומות הצבעוניות של פאנטה – שילוב האנרגיה, הצבעוניות, השמחה ואווירת החגיגה עושים חשק לצאת להתרענן או להתחיל לרקוד באמצע המשרד ולסחוף את כולם איתכם!

לדוגמא: חני, איזה סוף שבוע מטורף מחכה לך!

גם יצירת רגש שלילי התחלתי כמו בושה, כעס או עלבון עשויים להיות כלי שיווקי חזק מאוד שיגרום לפתיחת ההודעה, אולם יש להשתמש בו במינון זהיר ביותר שלא ליצור לעצמכם אויבים ושונאים, ובתנאי שתוכן ההודעה יחליף את הרגש השלילי בחיובי – תקווה, מוטיבציה, הקלה וכו.
זכרו שלכל אחד "נקודות רגישות" אותן היה רוצה לשפר, ואם לכם ישנו הפתרון והוא נוח וזמין מספיק – ההצלחה בידכם.

לדוגמא: איציק, אתה כבר מזמן לא צעיר! (אך אף פעם לא מאוחר לצאת לטיול אתגרי מסביב לעולם עם חברת תיירות שמש המציעה טיולי אתגר המותאמים לגיל הזהב )

ניסוח:
לאחר שבחרתם מטרה ואת האווירה שתתלווה אליה, שיקלו היטב את מילותיכם.
תוכלו לבחור בין ניסוח מדוקדק ומחושב, לשפה יומיומית ופשוטה ועד סלנג, דרך בטויים ופתגמים מוכרים.
ישנם משחקים לשוניים רבים בהם תוכלו להשתמש כדי למשוך את הקורא:

שבירת פתגמים – השתמשו בפתגמים או ביטויים מוכרים ושנו אותם כך שיתקבל מסר שונה או תואם למוצר שלכם.
לדוגמא: איזהו גיבור? החובש את כובעו! – טיפים לקיץ בטוח.

חריזה – לכזה דיל לא תמצאו כפיל..

שימוש בשפה גבוהה  לא שמור לכנסים רשמיים בלבד. דווקא שימוש בה עם קורטוב הומור יכול להביא לתוצאות טובות יותר.
לדוגמא: עשה כטוב בעינך – הסר משקפיך עוד היום!

שליחה והפצה:
פרמטר נוסף וחשוב ביותר הוא הקורא – מי הלקוח שלך? ומי אתה בשבילו?
סביר להניח שאתה מדוור לכמות גדולה של אנשים, אולי אפילו באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני, או משתמש בשירות הפצה כדי לצבור מועדון לקוחות גדול יותר.
פנייה אישית תכפיל את אחוזי הצפייה בהודעה ותיצור מערכת יחסים אינטימית יותר בינך לבין הלקוח

פנייה אישית בכותרת יכולה להתבטא במספר צורות:

1. שימוש בשם הלקוח ובתאריך הרלוונטי לו אישית – דבר המתאפשר בצורה אוטומטית באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני מתקדמת בלבד.
לדוגמא: שולה, הטיפול הבא שלך מתקיים מחר/ בתאריך 03.04.2035

המדריך ליצירת פנייה אישית כאן

2. שימוש בנושא הנוגע אישית ללקוח – האפקט יהיה חזק יותר כאשר הנושא מוצג בצורת שאלה.
לדוגמא: שלמה, איך ישנת הלילה? (יצא מחקר חדש על השפעת גלולות הרזיה על איכות השינה..)

3. הצגת פתרון לבעיה אישית
לדוגמא: לא מצליח לתפקד בעבודה? בוא לקבל 5 טיפים שיעזרו לך להישאר מרוכז

4. הצעה אישית – מי לא ישמח לקבל הצעה למתנה או הטבה, במיוחד כשהיא אישית וייחודית?
לדוגמא: משה, אני מזמינה אותך לטיול קסום בעמק! / רבקה, קבלי ממני טיפול מתנה לכבוד יום ההולדת

ועובדה קטנה לסיום, 
כותרת טובה יכולה לשפר את אחוזי הפתיחה בכ-30% או יותר!!

ראו בעצמכם:

באותו נושא

ניוזלטרים וקמפייניםדפי נחיתהמאמרים מקצועיים

פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?