9 טיפים לשיווק בדיוור אלקטרוני לעסקים

שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני יכול לשמש כטקטיקה רבת עוצמה עבור חברות B2B מכל הסוגים.


עם זאת, פתיחת המייל בתיבות הדואר הנכנס של הנמענים ועידוד הנעה לפעולה יכולים להיות מאתגרים. 
אנו נסקור במאמר זה תשעה טיפים לשיווק בדיוור אלקטרוני להנעה לפעולה ואפקטיביות בקמפיינים שלנו.

1) הכותרת של המייל (Subject) היא החשובה ביותר לשלב הראשון.
הכותרת קריטית על מנת שהנמען יפתח את המייל, יש למשוך את תשומת ליבו בצורה חדה ושתהיה רלוונטית לקהל.

2) כותרת המשנה זה הטקסט שמופיע מתחת לכותרת של המייל ואופטימיזציה שלה עשויה לגרום לטריגר של פתיחת המייל. חשוב לבדוק נראות גם במכשירים ניידים מכיוון שאם ארוכה מידי, היא מאבדת מערכה.

3) הנעה לפעולה במייל זה חלק חשוב ביותר שהרבה מפספסים אותו, למשל אפילו אם שולחים ברכה לחג, חשוב לציין הנעה לפעולה עם כפתור בשפה ברורה לפעולה שאותה אנו רוצים שתתבצע.

4) פרסונליזציה בכותרת ובגוף המייל מאוד חשובה וכאשר נמען רואה לא רק את שמו, אלא גם את שם החברה שהוא עובד בה, מוצר שרכש, תאריך קנייה ועוד, זה מושך את תשומת הלב.

5) התאמה למובייל נשמע בנאלי בימינו, אך עדיין הרבה מאוד מהדיוורים שנשלחים אינם נבדקים ומותאמים למכשירים ניידים, כאשר ידוע שכיום כ- 70% מפתיחות המיילים נעשים דרך הסמארטפון.

6) דיוור מוגזם או עם תוכן שאינו מספיק רלוונטי לקהל עשוי לגרום לנטישת הרשימה, לכן חשוב לשים לב ליחס של 80% תוכן ו20% הצעות פרסומיות לכל היותר, כך הנמען לא ירצה ״לאבד״ את המינוי שלו לרשימת תפוצה וגם אם הדיוור לא מצא חן בעיניו, הוא לא ימהר להסיר את עצמו.

7) ביצוע של בדיקה ולימוד (A/B test) על ידי שליחה של תוכן, ושינוי הכותרת. במערכת שלח מסר ניתן אף לשלוח שנית למי שלא פתח עם כותרת שונה, ולאפשר למי שהכותרת הראשונה לא משכה אותו מספיק, לקבל את המייל עם כותרת אחרת.

8) ניקיון הרשימה זה טיפ קבוע בשנים האחרונות, וזאת מכיוון שספקי דואר מדרגים את הרשימה והדיוורים שלנו על ידי בחינה כמה נמענים נטשו את התיבה הזו ולא פותחים יותר, ולעיתים אף הופכים תיבות כאלה למלכודות ספאם, לכן רצוי אחת לחצי שנה להסיר נמענים שאינם פותחים ואינם פעילים ברשימה יותר. 

9) יש את המושג שנקרא K.I.S.S שזה (Keep it short and simple) כלומר קצר ופשוט, והרעיון הוא לא לשלוח סיפורים ארוכים מידי שמתישים את הנמענים, אלא להשתמש במשפטים קצרים, עיצוב נקי, לסדר את המייל בבולטים וכותרות, מה שיאפשר לנמענים להנות מקריאה קלילה ופשוטה (ומשם ההנעה לפעולה).

בהצלחה!

באותו נושא

ניוזלטרים וקמפייניםדפי נחיתהמאמרים מקצועיים

פתח צ׳אט
1
💬 אפשר לסייע לך?
Scan the code
היי 👋
אולי אוכל לסייע לך במשהו?