לא פעם אנו שומעים ששיווק באמצעות דיוור אלקטרוני הינו הדרך המשתלמת והנגישה על מנת להגיע לקהל יעד, כאשר יש לו את החזר השקעה (ROI), ושאפיקי שיווק אחרים יכולים רק לחלום עליו.
האם זה באמת כך?
לתוכן של דיוור אלקטרוני יש כמה מטרות, כאשר תמיד מדובר על נמענים שנרשמו אלינו כלקוחות פוטנציאליים או נמענים שרשומים אצלנו מתוך שת״פ, מכירה וכדומה, ואנו רוצים להגביר את המודעות למותג שלנו, לייצר לידים, לקדם מעורבות או לבצע מכירה (או מכירת אפסייל).
שיווק באמצעות מערכת דיוור אלקטרוני מספק לנו קהל שבוי.
כאשר אדם מצטרף לרשימת התפוצה שלנו או מסמן את הצ׳קבוקס של ״אני מאשר לקבל דיוורים״, הוא כנראה מוכן ורוצה לשמוע מאיתנו.
זהו בהחלט צעד ראשון חשוב בבניית מערכת היחסים עם הלקוחות הפוטנציאליים.
אבל מה שבאמת יעשה את השינוי האמיתי, זה התוכן שנשלח לאחר מכן, והוא גם יכול להשפיע רבות על איך מערכת היחסים הזו מתנהלת. למה?
כי מה שאנו אומרים בכותרת המייל זה מה שיגרום לנמען להתפתות ולפתוח אותו, והאופן שבו אנו תופסים ומחזיק את תשומת הלב של הקורא בתוך המייל, זה מה שיעודד את הנמען לבצע את פעולה הרצויה.
הדרך שבה אנו מושכים את קהל היעד שלנו הוא זה שקובע בסופו של דבר את ביצועי האימייל.
בואו נסתכל על המספרים
הנה רק כמה נתונים סטטיסטיים שמראים את האפקטיביות של דיוור אלקטרוני כטקטיקה של שיווק תוכן:
- לשיווק באמצעות דיוור אלקטרוני יש שיעור הקלקות ממוצע של 2.62% לעומת 1.21% לפרסום ברשתות חברתיות
- דיוור אלקטרוני מספק החזר השקעה (ROI) ממוצע של 3,800% או 38 ש״ח לכל 1 ש״ח שהושקע
- שיווק בדואר אלקטרוני מהווה בממוצע 19% מהמכירות (גלובלי)
- 18% מהחברות בעולם משיגות החזר ROI של יותר מ-70 ש״ח לכל שקל שמושקע
- ההכנסות משיווק בדוא”ל צפויות להגיע לכמעט 65 מיליארד שקלים עד 2027
- המחקרים מראים שלמעלה ממחצית מהמשווקים המצליחים משתמשים בדוא”ל כערוץ שיווקי.
אין ספק שהעובדות בהחלט מרשימות. אבל הן אפשריות רק עם תוכן שיווקי מצוין ומדוד שנשלח במערכת דיוור מתקדמת, הכוללת אימות דומיין, שמירה על איכות הרשימה וקלות בתפעול.
אם המערכת דיוור אינה נוחה, התוצאה תיראה בינונית, ואם ההודעה לא מוצלחת, כך גם ההקלקות, אחוזי הפתיחה והסטטיסטיקות באופן כללי.
תוכן בדיוור אלקטרוני עבור צרכני קצה (B2C) לעומת תוכן בדיוור לעסקים (B2B)
בהתאם לעסק, סוג תוכן האימייל שניצור יתחלק לאחת משתי קטגוריות:
1) תוכן B2C: קידום המותג והמוצרים או השירותים שלך לצרכנים.
2) תוכן B2B: ליידע את הקונים כיצד המוצרים או השירותים שלך יכולים להועיל לעסק שלהם.
ההבדל הגדול בין השניים הוא קהל היעד.
למה חשוב להבדיל?
ב-B2C, התוכן שלך מכוון ישירות לאדם שקונה את המוצר שלך.
ב-B2B, ייתכן שאתה משווק לקבוצה של מקבלי החלטות בתהליך קנייה ארוך יותר.
תהליך קבלת ההחלטות של שני הקהלים משפיע על התוכן שלך.
תקשורת B2C יכולה להתמקד בדחפים ורגשות.
אנו יכול לשחק על סטטוס ודחיפות כדי לגרום לאנשים ללחוץ על קישור או לבצע רכישה.
כדי להתחיל ליצור דיוורים במערכת דיוור, פתחו חשבון בחינם ותתחילו.