סיפרנו לכם בעבר על יעילות השיווק והפרסום דרך הSMS. כרגע הגיע זמן לראות ולהבין איך בנייה ושליחה של הSMS שלכם נראית מאחורי הקלעים. אז בואו נראה את הצעדים שעליכם לעשות על מנת לבנות SMS שיווקי האיכותי ביותר!
מערכת הSMS
אז מה חשוב לנו שתדעו:
- “איך אני יודע מה החבילה שמתאימה לי ואיך רוכשים אותה?”
- ” בחרתי חבילה, אני רוצה להתחיל לבנות ולשלוח!”
חבילות הבנק עובדות בשתי צורות:
- לפי כמות תווים
- חבילות בנק מ 5000 עד מליונים
לדוגמא ניתן לרכוש חבילת בנק של 5,000 הודעות שבה כל הודעה כוללת 70/140/210 תווים וכמובן שהמחיר יהיה בהתאם.
אז איך אני יודע כמה תווים וסמסים מתאים לי?
אנחנו ממליצים לרשום טיוטא של הודעה כללית, אותה בדרך כלל תשלחו ללקוחות.
כך תוכלו לראות מה הולך להשלח ללקוחות שלכם, מומלץ להוסיף קישור לדוגמא, ולפי זה לראות את כמות התווים בהם יהיה לכם צורך.
לאחר מכן ניתן לאמוד את גודל החבילה לפי כמות המנויים שלכם!
שימו לב שתמיד ניתן לבצע רכישה לחבילות עם מספר תווים שונה וכמובן להוסיף הודעות לחבילה קיימת.
ניתן לראות את פירוט כלל החבילות כאן – רכישת חבילת SMS
אנחנו גם כמובן זמינים לתת יעוץ בכל שאלה!
תוכן המדריך:
בחירת סוג חבילה:
בטרם ניגשים להליך רכישת חבילת SMS, יש לקחת בחשבון כי:
- מדובר בהודעת SMS ולא הודעת MMS – ניתן לשלוח הודעות טקסט (עם קישורים לאתרים) בלבד.
- הודעת ה-SMS הנשלחת דרך שלח מסר, תהא בעלת מספר מזוהה מצד השולח – ההודעה תצא ממספר טלפון מוגדר בכתובת השולח / מספר וירטואלי, ויהיה זמין למנויים המקבלים את ההודעה. למדריך המלא להוספת מספר טלפון ואימות המספר לחץ כאן.
- בטרם שליחת הודעת SMS דרך שלח-מסר, יש להגדיר בחשבונך, מספר טלפון לשליחת הודעות SMS המוזן בכתובת השולח (ניתן להכנס ולבדוק הדבר דרך: הגדרות > כלים > כתובת השולח), או מספר וירטואלי.
1. ראשית יש ללחוץ על הלשונית הראשית “מערכת הSMS“:
כאן תוכלו לבחור את המסלול המתאים לכם – החבילות מחולקות ל2 מסלולים:
- מסלול הודעות קצרות: עד 70 תווים בהודעה.
- מסלול הודעות ארוכות: עד 140 תווים בהודעה/ או עד 210 תווים בהודעה.
**שימו לב ניתן לבחור רק אפשרות אחת מתוך מסלול הודעות ארוכות- או 140 תווים או 210 תווים.
2. יש להזיז/ לגרור את אייקון הסמיילי למסלול בו נרצה לבחור.
3. לאחר בחירת גודל החבילה, יש לבחור את כמות ההודעות במסלול בו הנכם מעוניינים לרכוש בחבילה (יש לשים לב כי ככל שרוכשים יותר הודעות, כך העלות באגורות פר הודעה יורדת).
4.לאחר בחירת כמות ההודעות במסלול, באמצעות לחיצה על כפתור העגלה נעבור למסך סיכום העסקה שם יש למלא את פרטי החשבון הנוספים בכדי לבצע רכישה של החבילה.
מושגים:
- תווים = כל סימן טקסט: אותיות, סימני פיסוק, מספרים, רווח וירידת שורה.
- הודעות = כל הודעת SMS היא למעשה מיצג של רצף של תווים, שמספרם נקבע לפי חבילה לפיה נרכשה: 70 תווים, 140 תווים, 210 תווים (כל הודעה). מכונה בחברות הסלולאר: “מקטעים”.
- מסרון = המילה העברית התקנית להודעת SMS. מסרון אחד יכול להיות מורכב ממספר הודעות / מקטעים. מהצד של המנוי, המסרון כולו מקשה אחת ורציפה.
- מנויים = נמעני הדיוור המוזנים אצלך במערכת.
שלב ראשון - יצירת הודעת סמס חדשה
1. לאחר ביצוע רכישה של חבילת SMS חדשה, יש להיכנס ללשונית “מערכת SMS”> “הודעה חדשה”:
במסך הודעה חדשה, תוכלו לכתוב את המסרון, לקבוע לו תזמון, להוסיף פנייה אישית, לצרף קישורים ללחיצה, ולקבוע לאיזו רשימת תפוצה תצא השליחה. הפעולות הללו מחולקות לאזורים שונים בדף.
2. יצירת שם פנימי- שם היוצג רק עבורכם ולא עבור הלקוחות.
3. פנייה אישית- המערכת תיקח את השם המופיע בשדות שם המנוי, על מנת לייצר פנייה אישית עם שם הנמען שאליו תשלחו את ההודעה. את הפניה תוכלו לראות בתוך טקסט ההודעה’ והיא תופיע בתוך תבנית של קוד- סוגריים:
(אוטומטית שדה זה לוקח 10 תווים מכמות התווים להודעה)
4. לאחר מכן, ניגש לכתיבת תוכן ההודעה. יש לשים לב ל 2 פרטים חשובים:
- כאשר אנו כותבים הודעת SMS, בכל תו שאנו מוסיפים, מספר התווים שננצל יתעדכן בהתאם. זאת נוכל לראות בתחתית חלון כתיבת התוכן. פרט זה הינו מאוד חשוב, על מנת לראות את כמות ההודעות שיצאה בחישוב, לפי כמות התווים שהשתמשנו בכתיבת ההודעה.
- את תוכן ההודעה שאנו כותבים, ניתן לראות בLIVE, בתצוגה מקדימה בחלק השמאלי של המסך- זאת כדי לראות כיצד ההודעה שאנו שולחים תיראה בזמן אמת.
לדוגמא: בתמונה המצורפת, ניסחתי הודעה, כמות ההודעות שירדו לי מהחבילה, תלויה במסלול SMS שרכשתי.
במידה ורכשתי חבילה של 70 תווים, תוכן ההודעה שרשמתי לקח לי 2 הודעות.
במידה ורכשתי חבילה של 140 תווים, תוכן ההודעה שרשמתי לקח לי הודעה 1.
כך ניתן להסיק האם כדאי לי להישאר על חבילה בסיסית של 70 תווים להודעה, או שכדאי לי לשדרג את המסלול ל210 תווים.
מאחר וההודעות הקבועות שאני מוציאה, הן הודעות ארוכות יותר מ70 תווים. לכן סוג החבילה שלי צריך להתאים לכמות התווים שאני רוצה להשתמש.
שלב שני - הוספת קישור להודעה
כחלק מתוכן ההודעה, ניתן להוסיף קישור לדף נחיתה/ קישור לאתר. הבעיה היא שכאשר אנחנו מוסיפים קישור, ברוב המקרים הוא “אוכל” לנו את כמות התווים בתוכן ההודעה.
לכן במערכת שלח מסר, ניתן להטמיע קישור מסוים, ולהגדיר אותו כקישור מקוצר, זאת על מנת לצמצם את כמות התווים בהודעה:
בתמונה לדוגמא:
1. ניתן “להדביק” את הקישור ישירות בחלון תוכן ההודעה/ ניתן לבחור קישור לדף נחיתה קיים במערכת באמצעות בחירת שם הדף בחלונית בחירה המסומנת בחלק התחתון.
2. בחלק הימני, נוכל לראות את תפריט הקישורים בו יש לסמן “כן” בקישור מקוצר> את התוצאה נוכל לראות בחלון תצוגה מקדימה בחלק השמאלי של המסך:
שלב שלישי- הגדרות הקישור בהודעה דרך תפריט הקישורים:
1. לפניכם מפרט המסביר כיצד ניתן לקבוע את הגדרות הקישור בתוך ההודעה:
הסבר | פעולה נדרשת |
1. האם הקישור מקוצר | סימון כן/לא |
2. אם נרצה להגביל את כמות הלחיצות המותרות על הקישור | יש לסמן “כן” ולהגדיר את מספר ההגבלה |
3. אם נרצה להגביל את הלחיצה על הקישור עד תאריך מסוים | יש לסמן “כן” ולהזין את התאריך שהרצוי בו נרצה שתסתיים האפשרות ללחוץ על הקישור. |
4. ניתן להכניס כתובת של אתר/ דף נחיתה אשר יוצג כאשר ילחצו על הקישור, לאחר שנכנסו ההגבלות לתוקף | יש להדביק את קישור הדף הרצוי/ להישאר עם קישור דף ברירת המחדל. |
5. ניתן להגדיר שכאשר לחיצה על הקישור לאחר שנכנסו הגדרות המגבלות לתוקף, הנמען ייכנס לקבוצת דיוור שתקבעו. | יש לבחור מתוך הרשימה את הקבוצה הרצויה/ לפתוח |
2. הוספת קישור הסרה- יש להוסיף ללקוחותיכם את האפשרות להסיר את עצמם מרשימת הדיוור באמצעות לחיצה על לינק הסרה.
הדבר יאפשר לו לחסום גם להבא כל דיוור SMS שישלח אליו מחשבונך.
שלב רביעי - שליחת הודעת בדיקה
- בטרם תשלחו את ההודעה לרשימת הלקוחות, ניתן לבצע בדיקה ולשלוח ההודעה למספר טלפון לבחירתך, אותו מזינים בחלק התחתון של תמונה הטלפון, ואז לחיצה על “שלח הודעת בדיקה”.
- ניתן לשלוח הודעת בדיקה לכל טלפון, גם כזה שלא נמצא בתוך רשימת המנויים שבחשבונך.
- יש רק לזכור כי גם הודעת בדיקה, תרד מחבילת הודעות ה-SMS שרכשת בחבילתך.
* שימו לב- ניתן לשלוח הודעה בדיקה לכל מספר שתרצו, כל הודעת בדיקה יורדת מיתרת חבילת המסרונים שרכשתם ונספרת לפי 70 תווים בלבד.
**קישורים לא יהיו פעילים בתוך הודעת הבדיקה.
שלב חמישי - תזמון ההודעה
1. לאחר שסיימנו לכתוב את תוכן ההודעה, השלב הבא יהיה לקבוע את התזמון. התזמון זהה לתזמון הודעת ניוזלטר במערכת, וניתן להגדירו בשלושה אופנים:
- שליחה מיידית- נשלח למנויים שתבחרו ברגע זה, לאחר השליחה ניתן למצוא את ההודעות תחת הודעות שנשלחו.
- שליחה מתוזמנת- נשלח למנויים לפי תאריך ושעה. לאחר השליחה ניתן למצוא את ההודעות תחת שליחה עתידית.
- שליחה לפי שדה משתמש- ההודעה תישלח למנויים בהתאם למה שמילאו בשדה תאריך (למשל, ניתן מראש לכתוב ברכת יום הולדת, או הודעה בדבר סיום חוזה, ולשלוח אותה לכלל המנויים במערכת וזו תגיע לכל מנוי בנפרד, בהתאם לתאריך המוזן אצלו בשדה התאריך). לאחר השליחה, ניתן למצוא את ההודעות תחת הודעות מבוססות תאריך.
שלב שישי - בחירת תפוצה:
1. כעת עלינו לבחור את הנמענים שאליהם נרצה לשלוח את ההודעה- ניתן לבחור קבוצת דיוור/ שליחה למנויים בודדים.
2. לאחר ביצוע הבחירה, נוכל לראות בחלק השמאלי, סיכום לפני שליחה של סה”כ כמות ההודעות ואת כמות הנמענים אשר תישלח אליהם ההודעה (הכמות אינה חופפת כאשר מסרון מכיל יותר ממקטע אחד).
3. בנוסף ניתן לפתוח אפשרויות מתקדמות ולבחור מנויים אליהם נרצה שההודעה לא תישלח. אם אין לנו שום רצון לבחור את המנויים שלא יקבלו את ההודעה – פשוט נלחץ על שמור והמשך.
4. ניתן גם ללחוץ על האפשרות של “לאיזה קבוצות לא לשלוח? ולסמן את הקבוצות/ מנויים שנרצה ההודעה לא תישלח אליהם:
5. בחירת כתובת השולח: בכתובת השולח תופיע תמיד כתובת ברירת המחדל, כפי שהיא מוגדרת במערכת. ניתן לפתוח את החלונית ולבחור כתובת אחרת במידה וקיימות מספר כתובות המערכת, או ניתן להוסיף כתובת חדשה.
בנוסף ניתן לשייך את ההודעה הזאת גם לתגית קיימת, ואף להוסיף עבורה תגית חדשה.
שליחה:
המערכת תציג בפנינו את הסיכום:
- תזמון ההודעה שנקבע
- סה”כ ההודעות שישלחו. יש לבחור באיזו חבילת הודעות SMS הנכם מעוניינים לעשות שימוש במסרון זה.
- סה”כ המנויים שאליהם תישלח ההודעה
**ניתן ללחוץ על “חזור למצב עריכה” על מנת לערוך, במידה ויצרנו הודעה ארוכה מדי שתפסה לנו יותר הודעות משרצינו.
לאחר הסיכום, בכדי לבצע את השליחה יש לבחור ב”שלח“
שליחת ההודעה: באופן כללי, הודעות שנשלחות מן המערכת, מועברות מרשימת הטיוטות השמורות לרשימת ההודעות שנשלחו.
שם ניתן לעקוב אחרי שליחתן, לכמה מנויים הן הגיעו בהצלחה וכמה נכשלו ומדוע (הודעות שנכשלו בשליחתן לא יורדות ממניין ההודעות שנרכשו בחבילת ה-SMS).
אולם יש לקחת בחשבון כי לאחר הלחיצה על: “שלח”, יכול להיות שתראו את ההודעות בעוד מקומות כמו תחת מבוססות תאריך או שליחה עתידית.
טיוטות שמורות:
במידה והתחלנו ליצור הודעה חדשה אך טרם שלחנו אותה מאיזו שהיא סיבה, נוכל למצוא אותה תחת לשונית מערכת SMS> טיוטות שמורות:
- בתוך טיוטות שמורות ניתן להיכנס לכפתור העריכה, על מנת להמשיך את ההודעה.
או במידה וההודעה שלנו כבר ערוכה ניתן ישר לבצע שליחה ע”י לחיצה על “שלח“. - בנוסף ניתן ליצור טיוטא חדשה באמצעות לחיצה על “הוסף חדש“.
מבוססות תאריך:
בהודעות מבוססות תאריך, תוכלו למצוא את ההודעה שנשלחו למנויים לפי שדה משתמש.
למשל בתמונה לדוגמא:
- ניתן לראות את סוג שדה התאריך שלפיו תישלח ההודעה ” תאריך הצטרפות”.
- ניתן לראות את הגדרות התזמון של ההודעה: ההודעה תישלח “יומיים לפני התאריך אותו הזין המנוי בשדה “תאריך הצטרפות, בנוסף ההודעה תישלח באופן קבוע פעם בשנה באותו התזמון”.
במידה ותרצו לשנות/ לתקן את התזמון ראשית, יש לשכפל את ההודעה הקיימת-באמצעות לחיצה על אייקון “צוק העתק”. רק לאחר מכן, ניתן למחוק את ההודעה המקורית.
שליחה עתידית:
תחת לשונית מערכת SMS> שליחה עתידית תוכלו למצוא את הודעת הSMS שתיזמנתם לעתיד לפי תאריך שעה.
- ניתן לצפות בנתוני ההודעה כמו שם ההודעה, גודל, רשימת התפוצה אליה תישלח, תאריך הנקבע עבור התזמון.
- בנוסף, במידה ונרצה לבטל את השליחה, ניתן ללחוץ על “עצור” , להיכנס לערוך את ההודעה ולאחר מכן נוכל ללחוץ באותו המקום “פעיל“. ונוכל אף ליצור העתק של ההודעה ממסך זה.
הודעות שנשלחו:
בהודעות שנשלחו, נוכל לראות גם הודעות שעדיין נמצאות בתהליך שליחה ( כמו הודעות עתידית שתיזמנו), נוכל לשייך הודעות מסוימות שנשלחו תחת תגיות שקיימות אצלנו במערכת/ נשייך אותם ביצירת תגית חדשה.
בנוסף, במידה ושלחנו הודעות SMS עם קישורים מקוצרים, ברגע שנלחץ על אייקון הסטטיסטיקה- נוכל לראות ולבדוק את תקינות הקישור ששלחנו, לערוך אותו ולצפות באחוזי ההקלקות עליו ולראות פירוט על האחוזים.
בנוסף ניתן ללחוץ על “הורד דו”ח” ונקבל את נתוני הודעות SMS שנשלחו לקובץ אקסל.
יתרת חבילות:
אז איך אני יודע כמה הודעות נשארו לי בחבילה ?
יש להיכנס ללשונית “מערכת SMS”> יתרת חבילות:
1. מעל אזור הצגת היתרות, ניתן גם לראות מהו המספר הוירטואלי, במידה ורכשנו אחד.
2. באזור היתרות מוצגים 2 מסלולי חבילות – 70 תווים ו-210:
החבילה הפעילה לדוגמא במנוי זה- הינה מסלול של 210- מאחר וקיימת בו עוד יתרה- כלומר זה המסלול הפעיל.
3. המספר הוירטואלי הוא מספר טלפון פעיל, הקיים בתוך מערכת שלח-מסר, במקום שזה יהיה קיים במכשיר הטלפון.
מספר הטלפון הוירטואלי במערכת שלח-מסר, מאפשר ללקוח לנהל ולתעד את כל נושא הודעות ה-SMS שזה מנהל עם לקוחותיו, בתוך המערכת. בנוסף, המספר הוירטואלי מאפשר אוטומציות לפעולות טכניות שוטפות (כמו הסרה וחסימה של מנוי מהמשך קבלת הודעות SMS, או הוספה של מנוי לקבוצת דיוור חדשה בעקבות מתן אישורו בקמפיין SMS).
4. במידה וברשותכם מספר וירטואלי, ואתם מעוניינים להשתמש בו לטובת יצירת וואצאפ עסקי – לחצו כאן למדריך המלא
אוטומציה:
מספר וירטואלי בחשבון מאפשר הגדרת פעולות אוטומטיות שיפעלו בחשבון, כמו הסרה וחסימה של מנוי מרשימת התפוצה. בנוסף להגדרת פעולות אוטומאטיות אלו, בעלי החשבונות יכולים לייצר מאגר אוטומאציות משלם, המשרת את הקמפיינים שלהם.
לדוגמא: בעל חשבון שולח לכלל המנויים שלו במערכת הודעת אסמס ובה קמפיין אודות השקת מוצר חדש ויהיה אף אירוע השקה חגיגי. להמשך קבלת מידע אודות המוצר ניתן להשיב X, לרישום לאירוע ההשקה ניתן להשיב Y.
בדוגמא זו על סמך ההודעה שהמנוי ישיב לבעל החשבון, זה יירשם בהתאם לקבוצת הדיוור הרלוונטית לו – זו המשגרת לו סדרת הודעות אודות המוצר ( X) וזו שמקבצת המנויים המעוניינים להגיע לטקס ההשקה (Y) במקום אחד ומאפשרת לבעל החשבון לשלוח להם דיוור ובו עדכונים (וזימונים ביומן) אודות האירוע שיתרחש.
שלב ראשון- הוספה והגדרת אוטומציה חדשה:
1. יש להיכנס ללשונית מערכת SMS> אוטומציה> הוסף חדש
2. כאן ניתן לבחור את סוג האוטומציה שנרצה להפעיל- אוטמציה כללית (תקפה לכל סוג הודעה שמתקבלת ללא הבדלה), או אוטמציה לפי מילות מפתח.
במידה ונסמן “כן” בהפעלת האוטומציה- העברת העונים על ההודעה לקבוצת דיוור תיעשה באופן כללי על כל הודעה שמתקבלת.
ובמידה ונסמן “לא”– נוכל להזין מילות מפתח, מופרדות בפסיקים, שרק כאשר העונים על ההודעה יכתבו את אותם מילים, תתבצע ההעברה לקבוצת הדיוור.
3. לאחר שבחרנו את סוג האוטומציה יש לבחור לאיזו קבוצה יעברו העונים על ההודעה, ולאיזה מספר וירטואלי תתקבל ההודעה הנכנסת. לסיום נבחר ב”הוסף“:
להרחבת על נושא האוטומציה והסבר על ניהול הSMS הנכנס ואפשרויות נוספות, יש להיכנס למדריך המלא: