פרסומות מצחיקות הן הסיבה מספר אחת לזכרון
סקר מודעות בלתי נשכח לשנת 2021 ומצא כי פרסומות מצחיקות הן הסיבה מספר אחת לזכרון . הסיבה הנוספת היתה הערך של המודעה לצופה.
הוא מקור המידע: hubspot
כל שאר האפשרויות היוו פחות מ -8% מהתשובות. חלק זכרו את המודעה מכיוון שהמוצר המוצג נראה בעל ערך (7%), המודעה סיפרה סיפור מעניין (4%), או שהייתה לו אלמנט קליט כמו ג’ינגל או תגית . (4%)
סיבות נוספות כוללות –
הוא כלל דמויות מעניינות (3%)
זה היה אקשן גבוה (3%)
זה גרם להם להיות עצובים (2%)
זה קשור לנושא שמעניין אותי (2%)
הוא כלל מפורסם או מומחה שהכירו (2%)
סקר זה גם גילה כי הסיבה הפחות פופולרית לזכירת מודעות היא איכות המודעה – כלומר אם היא נראית מושקעת בתקציב גבוה (1%) או תקציב נמוך. (1%).
דוגמה מצוינת לאופן בו מודעות שנראות כבעלות תקציב נמוך יכולות להשפיע לרעה על תפיסת המותג, אפשר לתת כאן אבל לא נעליב אף מפרסם…
שמונה אחוזים מהנשאלים אמרו שהם זוכרים את המודעה מסיבות אחרות. יכול להיות שמודעה השתמשה בפחד, מכיוון שזו טקטיקה נפוצה המשמשת בפרסומות. במיוחד אלה שמטרתם לשנות הרגלי משתמש או להזמין אותם לפעול, כמו הצבעה או עישון, או חיסוני קורונה.
השימוש בהומור בפרסום
המחקר גילה שזכירת המודעות הייתה החזקה ביותר במודעות שהשתמשו בהומור. זה תומך במחקר מתוך סקר פרסום של קלאץ ‘משנת 2018 שהראה כי הצרכנים מעדיפים (וזוכרים) מודעות שגורמות להם לצחוק .
באופן דומה, שש מתוך תשע מודעות שקיבלו ציון “A” בסקירת פרסום בית הספר בסופרבול של קלוג לשנת 2021 היו הומוריסטיות .
אז השאלה היא למה? ובכן, הומור – כשנעשה אותו נכון – מפגיש בין אנשים לחוויות משותפות. למעשה, על זה מבוסס שיווק ממים . זה מאפשר לאנשים לשכוח את הלחץ שלהם.
העניין עם הומור הוא שאתה צריך לעשות את זה נכון. אחרת, אתה מסתכן בפני משבר יחסי ציבור , כי לא כל אחד מבין כל סוג של הומור. הומור תלוי בתרבות ובסביבה. לכן צריך להיזהר ואולי לבחון עם קבוצות מיקוד לפני פרסום.
חברות רבות עצרו מודעות בתקופת הקורונה מחשש שהקהל לא יאהב פרסום הומוריסטי בתקופת משבר עולמי.
מנהל הקריאייטיב הבכיר דייב האנקן ממשרד הפרסום הופמן יורק, כתב מאמר שבו הדגיש כמה חוויות משותפות שחווינו במהלך המגיפה. עובדים מהבית, אופים לחם , מבלים יותר זמן עם ילדים וחיות מחמד . האם זה מתקבל?
כדי לקבל הומור נכון, כל העניין הוא מציאת בסיס משותף והרחבה עליו. ברגע שאתה מתחיל לנווט אל משהו ייחודי ואישי מדי, אז אתה יכול לנחות על כסא לוהט מדי.
השימוש בחינוך בפרסום
בתחילת דרכו של הקונה, הצרכנים אינם מודעים לפתרונות לבעיותיהם. הם אולי מודעים לאתגרים שהם מתמודדים איתם, אך זה עשוי להיות גם בהמשך הדרך.
מה שאנו יודעים הוא שחינוך יכול להיות כלי יעיל לבניית אמון עם קהל היעד ולעזור לו להתקדם במורד המשפך השיווקי.
נתוני סקר פרסום של קלאץ ‘בשנת 2018 גילו כי הצרכנים רוצים שמודעות ילמדו אותם משהו. 51 % מהמשיבים אמרו שהם לא אוהבים מודעה מכיוון שהיא לא אינפורמטיבית. הצופים רוצים להשאיר מודעה בזכרונם, כשהם יודעים על המוצר, המותג ואפילו התעשייה .
מודעות מונחות חינוך יכולות לפעול טוב במיוחד עבור מותגים בעלי מודעות לקיימות, שמשתפים במודעות שלהם עובדות על הסביבה ומסבירים מה החברה שלהם עושה כדי להתמודד עם זה .
הם פונים לצרכנים המעריכים אחריות חברתית ומקבלים החלטות רכישה המבוססות על זה. חינוך יכול להיות יעיל גם במודעות שמטרתן לקדם פעולה או לשנות התנהגות , כמו שפע ההסברה לגבי ההתחסנות נגד קורונה.
אמנם הומור הוא דרך מצוינת למשוך את תשומת לבו, אך זו לא הדרך היחידה לרתק קהל .
יצירת מודעות משכנעות ובלתי נשכחות דורשת הכרת הקהל ,התרבויות בקבוצות קהל שונות, הבנת האתגרים שלו ומציאת בסיס משותף שיכה הד.
כותב: מאיר פלג