באמצעות החיבור בין זאפייר לשלח מסר ושאר מערכות – ניתן לבצע אוטומציות בסיסיות של טריגר > אקשן (זאפים) שעוזרות לנו לסנכרן בין כמה מערכות ולחסוך שעות עבודה מיותרות. במדריך זה תמצאו הרחבות ואפשרויות מתקדמות לעבודה עם זאפייר.
המדריך המתקדם לעבודה עם זאפייר: זאפ לדוגמה
זאפ שמאפשר הוספת שורה חדשה במסמך Google Sheets על כל הרשמה בשלח מסר:
1. ליצור טריגר של הרשמה בטופס בשלח מסר או מנוי נכנס לקבוצת דיוור.
2. להוסיף אקשן הוספת שורה במסמך Google Sheets עם הנתונים שנקלטו בטריגר.
מה נותן לנו זאפייר בתשלום?
נושאים מתקדמים בזאפייר :
1. אקשנים מרובים ואפליקציות מרובות (בתשלום):
בזאפייר ניתן לבצע זאפ שמכיל אחרי הטריגר – שרשרת של אקשנים (פעולות) באילו אפליקציות שנרצה, על מנת למנוע חוסר סנכרון בין זאפים שונים.
**חשוב לשים לב לסדר של כל פעולה ופעולה – אילו פעולות נרצה שיבואו לפני האחרות? **
2. מסלולים ו/או תנאים בזאפייר (בתשלום):
ניתן בזאפייר להוסיף תנאים ומסלולים שונים לזאפ.
למשל – ניתן לקבוע שבמידה ומנוי חדש נרשם וממלא שהוא זכר, זאפייר תכניס את המנוי לקבוצת דיוור א’ ובמידה והנרשמת מילאה שהיא נקבה, זאפייר יכניס אותה לקבוצת דיוור ב’:
3. דיליי לפני אקשן (בתשלום):
בזאפייר ניתן להוסיף דיליי לפני אקשן, הדיליי יכול להיות דיליי של זמן כלשהו (שעה, יום, שבוע וכו’) או דיליי עד לזמן כלשהו – תאריך ספציפי או תאריך יחסי כמו “שבוע הבא ב-8:00” או “מחר ב-00:00” (באנגלית):
4. איך לא “לשרוף” את הזאפייר:
בזאפייר בחינם אנחנו מוגבלים מאוד בכמות האקשנים לחודש (100 לחודש) אבל גם בזאפייר בתשלום ישנה הגבלה כלשהי.
על מנת לא לסיים בטעות את כל המגבלה הזו בפעולה אחת – נקפיד:
לוודא שהזאפ שלנו כבוי לפני שנייבא מנויים בקובץ אקסל ולפני שנעביר מנויים לקבוצת דיוור שיש עליה זאפ (במידה ובחרנו שהטריגר יהיה כאשר מנוי נכנס לקבוצת דיוור) .
במידה וקבענו שהטריגר הוא על נרשם חדש בטופס בשלח מסר – נוודא שאין לנו טפסים פעילים אחרים שאיננו רוצים שיפעילו את הזאפ – במידה ויש לנו אז נשקול להשתמש בטריגר של הצטרפות לקבוצת דיוור במקום.
כל הנושאים זמינים לצפייה ברצף בסרטון הבא: